HLE: Reeks 18:


Foto's van de hele reeks:


De 1801.De 1801 staat in de AC Salzinnes waar hij destijds gebruikt werd om de hoogspanning van de gerenoveerde I10 rijtuigen te testen. Intussen is deze loc vervangen door een vaste instalatie.
De 1801.De 1801 staat te Salzinnes.
De 1802.De 1802 staat te wachten op wat komen zal... Kinkempois, 02/05/2008.
De 1802.De schitterende neus van de 1802, zwart van het vuil... De 1802 diende immers lang als mobiel scherm bij het wassen van de treinen...
De 1802.De machienekamer van de 1802.
De 1802.De geplunderde stuurpost van de 1802.
De 1802.De 1802, zonder nummers...
De 1803.De 1803 staat te wachten op de sloop te Ronet, 24/08/2003. Enkele jaren later zou de loc naar Luxfer in Aubange getransporteerd worden om daar gesloopt te worden. Net voor de sloop werd de loc opnieuw als onderdelen orgaan doorverkocht aan Rails et traction in Raeren, waar de loc onderdelen zou leveren aan de 1806. De loc bevindt zich nu in Raeren, samen met de 1806.
De 1804.De 1804 wacht, samen met de 1802, in geplunderde toestand op de sloper... Kinkempois, 02/05/2008.
De 1804.De schitterende neus van de 1804.
De 1804.De schitterende neus van de 1804.
De 1804.De stuurpost van de 1804. Op de achtergrond bemerken wa de 1502, eveneens een ex-TEE loc die wacht op de sloop...
De 1804.De 1804.
De 1804.De schitterende neus van de 1804.
De 1804.De 1804, gezien vanuit de 1802...
De 1805.De 1805 heeft een betere toekomst dan de 1803. Hij staat namelijk in  het museum van het TSP te St.-Ghislain. In 1990 verbrak deze machine het snelheids record van de NMBS met 218km/u. 13/12/03.
De 1806.De 1806 en de 1803, ooit de sterren van de prestigieuze TEE treinen, staan te wachten op wat komen zal. Raeren, 28/02/2009.

Terug.